¿Es mejor el Minoxidil por via oral que topica para el tratamiento de la alopecia?

Aquesta pregunta, que de moment no té una resposta definitiva, va ser l’argument de la meva ponència al 20è Aesthetic & Anti-aging Medicine World Congress celebrat el 31 de març al Grimaldi Fòrum de Mònaco.

Durant molts anys, els dermatòlegs hem utilitzat un producte d’aplicació tòpica que s’anomena Minoxidil per al tractament de molts tipus d’alopècia. Pensàvem que, aplicat tòpicament, només actuava a la zona d’aplicació.

Però recents estudis han comprovat que el Minoxidil per via oral també té el mateix resultat. Per tant, l‟aplicació tòpica no suposava una acció en una zona concreta, sinó que era una via d‟administració diferent. La pell absorbeix el producte, passa a la sang i d’allà al bulb pilós. El mateix efecte que per via oral.

En medicina es donen situacions curioses com que el Minoxidil que es feia servir des de fa molts anys per a la hipertensió, es va aplicar a l’alopècia en verificar que provocava un creixement dels cabells i es va pensar que una aplicació tòpica podia ser molt efectiva. Amb el pas del temps hem tornat al procediment original com si el tractament fos per a la hipertensió, però en dosis molt baixes.

Al Congrés celebrat de Montecarlo conteste a la pregunta de si existien estudis que demostressin si el Minoxidil era més útil per via oral o tòpica. No es pot contestar aquesta pregunta en aquests moments. El que sí que és evident és que la comoditat del tractament oral, més fàcil i que no embruta, farà que molts pacients es decideixin probablement per la via oral en lloc de la tòpica.

Un equip mèdic a la teva disposició

Som un grup de dermatòlegs universitaris dedicats a l'estudi i el tractament de les alteracions de la pell, els cabells i les ungles.

Compartim les mateixes fonts de coneixement i la mateixa ideologia sobre el tracte eficient i personalitzat al pacient.

El nostre repte és resoldre en el mínim termini possible totes les patologies que tinguin tractament i millorar la qualitat de vida de persones amb trastorns crònics de la pell.

A les nostres consultes de Terrassa i Sabadell hi participa el Dr. JA Moreno que segueix la mateixa línia de treball i filosofia de l'equip creat pel Dr. Francesc Grimalt fa més de 60 anys i continuat pel Dr. Ramon Grimalt que segueix a càrrec de la direcció de la clínica.

La gestió electrònica dels historials dels nostres pacients, disponibles per a tot el nostre equip, garanteix una resposta ràpida i una gran disponibilitat horària.

Coneix-nos

Vols demanar hora?

Inici del contingut principalInici del llistatOpcions de contacteInicio de secciónInicio de secciónInicio de secciónInicio de secciónInicio de secciónInicio de secciónSaltar al contenido principal
🧑‍🦯 Blind Reader
Narrador listo.

Guía para invidentes

Esto es un resumen funcional, no una lectura literal.

Ir al objetivo principal Salta al área principal de acción (formulario, listado o contacto).

Estás en una página tipo: listado. El objetivo principal parece ser: explorar opciones.

Acciones principales: Explorar listado, Contactar.

Hay 6 secciones clave a las que puedes saltar.

Confianza: Confianza: 68%

Acciones recomendadas

  • Explorar listado Motivo: Parece haber un listado de elementos. — Vía recomendada: Listado
  • Contactar Motivo: Detecté WhatsApp. — Vía recomendada: WhatsApp
    Alternativas de contacto. Mostrar alternativas

Ir por objetivos

Elige qué quieres hacer. Te lo explico y luego te pregunto antes de saltar.

Modo de confirmación

Elige cada cuánto debo preguntar antes de saltar.



Alcance del aprendizaje (solo para “primera vez”)

Sitio: recuerda este objetivo en toda la web. Página: recuerda por URL.


  • Ir a Inici
  • Ir a Patologies
  • Ir a Dermatologia Clínica
  • Ir a Al·lergies cutànies
  • Ir a Alopècia
  • Ir a Berrugues
  • Ir a Comedogènia / Acné
  • Ir a Constitució atòpica
  • Ir a Herpes
  • Ir a Psoriasi
  • Ir a Psoriasi invertida
  • Ir a Rosàcia
  • Ir a Seborriasi
  • Ir a Sudoració
  • Ir a Vitiligen
  • Ir a Dermatologia estètica
  • Ir a Cicatrius
  • Ir a Estries
  • Ir a Làser
  • Ir a Mesoteràpia capillar
  • Ir a Taques a la pell
  • Ir a Marques d’acne
  • Ir a Dermatologia oncològica
  • Ir a Mapa de pigues
  • Ir a Prevenció del melanoma
  • Ir a Bodymapper 3D: detecció personalitzada del càncer de pell
  • Ir a Conèixer-nos
  • Ir a Equip Mèdic
  • Ir a Dr. Ramon Grimalt
  • Ir a Dr. Juan Antonio Moreno
  • Ir a Els nostres origens
  • Ir a Clínica dermatològica Terrassa
  • Ir a Clínica dermatològica Sabadell
  • Ir a Publicacions científiques
  • Ir a Vols demanar hora?
  • Ir a Comunicació
  • Ir a Articles i entrevistes
  • Ir a Llibres
  • Ir a Vídeo i televisió
  • Ir a Ràdio
  • Ir a Blog
  • Ir a Español
  • Ir al contenido del artículo
  • Ir a comentarios
  • Ir al final del artículo
  • Volver a Noticias (blog)
  • Noticia anterior
  • Noticia siguiente
  • Explorar listado
  • Contactar
    Alternativas
    • Email
    • Contacto

Guía progresiva

La guía anuncia una sección cada vez.

Cómo funciona: Iniciar guía anuncia la primera sección clave. Siguiente avanza. Detener sale.

Estado: Guía inactiva

Ir a la sección actual Este enlace se actualiza conforme avanza la guía.

Este artículo tiene aproximadamente 472 palabras.

Mueve el foco al inicio del contenido, saltando menús y elementos secundarios.

Acerca de Blind Reader

Blind Reader es un asistente de accesibilidad que analiza cada página y narra su propósito, secciones clave y acciones recomendadas — diseñado para usuarios de lectores de pantalla.

Constructores compatibles: Funciona con cualquier tema o constructor de WordPress: Divi, Elementor, Gutenberg, WPBakery, Avada y otros. Lee el contenido real de la página, no el marcado del constructor.

¿Interfiere en tu contenido? No. Blind Reader añade un panel accesible encima de la página pero no modifica, oculta ni altera ningún contenido ni estilo existente en tu web.

¿Cómo funciona? Analiza la estructura de la página (encabezados, enlaces, formularios, landmarks) y genera un resumen funcional. La guía y los objetivos ayudan a navegar sin tener que recorrer toda la página.

Atajo de teclado: Pulsa Alt + G para saltar directamente al primer objetivo.